CKV dag

Ik heb op donderdag 28 Maart op school een CKV dag gehad van 9:00 uur tot 13:30 met een pauze van 11:00 tot 11:30.

 

Het eerste gedeelte was van 9:00 tot 11:00. We hebbben toen in een teken lokaal het onderdeel gamedesign gehad. We hebben eerst uitleg gehad van een groep mensen, Dropstuff, over het onderwerp en een paar mensen uit de klas mochten spelletjes uitproberen. Ik zat in een groepje met Aike, Martin en Dexter. We gingen langzamerhand een echt spelletje maken met poppetjes en decor en slechte rikken. We mochten zelf bedenken wat de hoofdpersoon/held en slechte rikken konden doen en waar ze naar toe konden gaan en ook nog waar bijvoorbeeld een skateboard of een regenboog of allerlei andere dingen voor dienden.

 

 

Het tweede gedeelte was improtheater dat van 11:30 tot 13:30 duurde. Hier zaten we in de gymzaal en moesten we onze schoenen uitdoen. Toen we binnen kwamen moesten we op de banken zitten en kregen we uitleg van een man over wat improtheater nou presies is. Kort hierna hebben we een kleine warming up gedaan, we gingen door elkaar heen lopen en als hij een bepaald geleuid zei moesten we iets doen zoals in de lucht springen of de grond aanraken. Hierna hebben we een aantal spelletjes gedaan. We werden verdeeld in groepjes van 2 en moesten we om de beurt een getal noemen tot 3, daarna werd elk getal een beweging. Hierna werd de klas in 2 grpejes verdeeld en moesten de groepjes in een kring staan en hetzelfde doen als hiervoor alleen dan was het tot 7 en als je de beweging fout deed moest je naar de andere kring gaan. Na dit spelletje gingen we groepsopdrachten doen waarbij we voor de klas met een groepje van ongeveer 10 een foto moesten zijn die bij het verhaal paste die de man vertelde. Hierna gingen we met de hele klas een emotie spelletje doen, hierbij was het de bedoeling dat als de man een emotie of een personage zei we die moesten na doen in een vorm van een standbeeld. Het spal dat daarna aan de beurd kwam was ongeveer hetzelfde maar moesten we in een zogenaamde bus stappen met een bepaalde emotie of als personage en dat de mensen die al in de bus zaten dezelfde emotie na moesten bootsen.Het een na laatste spel was in groepjes van 2 leerlingen, de ene moest een situatie beginnen en de tweede moest daarop inspelen. Het aller laatste spel was in groepjes van ongeveer 6 personen en 2 mensen van het groepje gingen een situatie of plek nabootsen en de andere moesten raden wat de situatie of plek was.

 

 

Wat me het meest is bij gebleven van de dag is het spelletje Limbo dat Martin mocht uitproberen bij het onderdeel gamedesign, dit spel ik ik nou ook thuis op de laptop en ik speel het af en toe.

Wat ik het leukste vond bij de eerste workshop was het spel uitproberen van de andere groep, zo kan je zien hoe verschillend de spellen uit kunnen komen terwijl iedereen dezelfde accessoires hadde gekregen voor het creeren van het spel. Wat ik het leukste vond bij de tweede workshop was het spel waarbij je in groepjes plaatjes moest worden van bijvoorbeeld een groepje vrienden die naar een wedstrijd zijn gegaan.

Wat ik het minst leuk vond aan de eerste workshop was dat iedereen in mijn groepje het spel wilde maken zoals hij het wou, of ter weil niemand luisterde naar elkaar en het was echt een gaos. Wat ik het minst leuk vond aan de tweede workshop was dat de man die het hield best streng en luidruchtig was. Hij wou ook dat iedereen alles deed zoals hij het wou en als dat niet gebeurde ging hij helemaal tegen je schreeuwen, dat was heel erg vervelend.

 

In het algemeen is mijn menig over deze dag een gezellige, leuke en leerzame dat we met zijn allen hebben kunnen meemaken.